неділя, 15 січня 2017 р.

Місце розташування. Теоретизування

Пані встала зі свого місця в маршрутці. Місце звільнилося. Я сів на те саме місце.. Чекайте..
Це те саме місце?
Адже маршрутка рухається по дорозі, і я вже не на тому самому місці, де була маршрутка, коли там сиділа жінка. О, так, це легко буде помітити, якщо зробити, скажімо, всю маршрутку прозорою: сидіння, підлогу, корпус, мотор.. Он, проїхав повз 16-поверховий будинок, далі церква.. Ні, я сидітиму не на тому самому місці.
Але, припустімо, мені захочеться побувати на тому самому місці. Я прийду о 3-ій ночі, коли на вулиці не проїжджатиме жодна машина, стану точно в те саме місце, на якому була маршрутка, тоді коли я в ній їхав і сів на місце однієї пані.
Так, мені здаватиметься, що це те саме місце, але поверхня Землі поворухнулася на кілька тисяч кілометрів. Там де був день, стала ніч, де була ніч, став день. Я вже не на тому самому місці, де був кілька годин тому.
І навіть, якщо якимось чудом Проспект Червоної Калини перекриють і я зможу прийти вдень точно о тій самій годині і точно о тій самій хвилині на місце, де в маршрутці я сів замість тієї пані, Земля дуже змінила своє розташування і полетіла далеко вперед по своїй орбіті.
І навіть якщо я прийду в той самий день наступного року у той самий час і на те саме місце, траекторія руху Землі по своїй орбіті нестабільна, це не конче той самий вторований шлях, Земля може пройти "вище" чи "нижче" попередньої орбіти. Якщо вважати, що правомірно казати вище і нище про щось, що відбувається в космосі.
І навіть якщо Земля пройде по тій самій траекторії, Сонячна система вже не буде там де, була раніше. Тому що рухається, як і всі зоряні системи нашої галактики.
Так, здається, ми повинні визнати, що можемо говорити про якесь "місце" тільки тоді, якщо є якісь інші місця. Бажано, стабільно стоячі. І ми прирівнюємо це місце до інших місць. Є дерево, є будинок. Я можу стояти між деревом і будинком, за деревом, яке стоїть за будинком чи перед будинком, який стоїть перед деревом.
Я буду сидіти на тому самому місці, що й та пані в маршрутці, лише якщо вирізати маршрутку з усього часу і простору і на решта, що відбувається поза нею, заплющити очі.
Так само, місце, де проїжджала маршрутка, буде лише саме тим самим місцем, якщо припустити, що існує лише географічна карта, і космічні процеси не відбуваються.
Місце розташування - це річ відносна. Наприклад, відносно до інших місць сидінь у маршрутці, міських магістралей і будинків, географічних півночі і сходу, відносно умовної початкової точки на орбіті Землі і т. д.
Ага.. Розкажіть про це тому, хто скаже вам наступного разу: "Шо ти тут робиш? Ти зайняв моє місце!"

Немає коментарів:

Дописати коментар